13 augusti 2008

Rött kort - YES

Det var väl fan att Sverige inte får sin första seger i OS. Men jag tror på vinst i nästa.

Det som gläder mig mest efter att ha sett matchen är att koreanskan som skött Madde Grundström i ansiktet på straffen fick rött kort. Äntligen! Kan inte komma på att jag har sett det röda kortet komma fram förut, domarna brukar vara alldeles för fega, men det är absolut helt rätt.

Själv glömmer jag aldrig en match då samma spelare sköt mig i ansiktet fyra eller fem gånger från kanten medan jag stod blickstilla. Hon sprang o flinade på vägen tillbaka till försvaret, och jag var så förbannad på henne och domarna att jag grinade efter matchen.

I dag såg jag bara en massa tejpbitar i håren (med tanke på mitt förra inlägg). Kan jag ha sett så fel att Tinas stora hårspännen i förra matchen i själva verket var tejpbitar? I så fall blir jag allvarligt orolig för min syn.

Koreanskorna använder sig av små gummisnoddar i olika tofskreationer i stället för hårnålar. Ja förutom 19-åringen Kim då som kör den klassiska hjälmfrisyren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Kajsa, din syn e de då inget fel på. Visst hade dom tejpat sina spännen idag men inte igår. Kanske domarn var uppmärksam och kollade de innan matchen eller så kanske dom har läst din blogg?

Skott i ansiktet ja.. hmm.. inge vidare trevligt. Jag som föredetta kantspelare och extremt bollrädd kan dock inte förstå hur man kan välja att stå i mål, ni är för mig antingen väldigt modiga eller annars väldigt korkade! ;)
Tänkte dock att vi kunde öva skott i ansikte på nå´n träning framöver? Så ni lär er att göra snabb manöver? Va sägs? :)

Le Coach

Anonym sa...

Roligt med en blogg om ert härliga lag! Kommer följa den slaviskt då jag inte har något att göra på jobbet...
Kram kram