29 augusti 2008

Sotarn it is

Gjorde lite eftersökningar på Sotarn IF och fick reda på att det var en klubb som hade startats efter en "skilsmässa" från Forshaga HK. Vad som gick fel där det vet jag inte, men för mig låter det lite onödigt att ha två klubbar i samma hall som slåss om samma ungdomar. Men jag kanske inte hänger med riktigt. Kanske är det så att alla i Forshaga helt plötsligt vill spela handboll och inte innebandy, hockey, fotboll och gud vet allt som konkurrerar. Här kan man läsa om Sotarn IF www.svenskidrott.se/s/sotarnif och här om min moderklubb www.svenskidrott.se/s/forshagahk

För den som tror att jag ligger på latsidan bara för att jag är i väg på lite ledighet kan jag meddela att jag avverkade femman vid SISU-gården i går (där jag förövrigt "gick" i orientering och skidåkning (!) innan jag fick upp ögonen för handboll). Och snart tänker jag ge mig ut på en runda kring sjön. En jädra hurtbulle är vad jag är.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det får jag säga, den tjusigaste bloggen jag har sett på ett tag! Väldigt bra med frekvens av inlägg. Ofta och inte för uttömmande! Trots att jag inte är ett handbollsfan så fick jag lite tips om vart jag kan orienter i forshaga!
kram Sofia