06 mars 2010

Sjuk Coach och stel målvakt

I dag hade jag verkligen önskat mig en målvaktskollega. Jag tror att 60 minuter spel för mig i dag kommer att bli en riktigt tuff timme. Kroppen har inte återhämtat sig från skidåkningen förra helgen känner jag. Bröstet var väl den kroppsdel som klarade sig undan bäst efter de nio milen, men det tröttade jag ut på gymmet i går i stället. Stelheten är väl inte total kanske, men smidigheten är i alla fall långt borta.

Karlsson har dragit till Alperna, men var och hängde matchväskan till nästa veckas match på min dörr i morse, så att hon kan åka direkt från flygplatsen till hallen när hon kommer hem. Sådan planering gillas verkligen.

Coach är krasslig och följer inte med till matchen. Men slänger in medicinväskan på ettans spårvagn vid Hagakyrkan när jag åker förbi. Det blir alltså för Heidlös att coacha sig själva i dag. Svårt, men det får gå.

Inga kommentarer: