05 mars 2010

Ingen planka för Heidlös

Det var nog ett tag sedan jag spelade handboll. I går på träningen var jag inte riktigt säker på vilket lår jag brukar ha värmeskydd på och när jag skulle sätta på mig armbågsskydden efter fotbollsuppvärmningen (mycket stabil seger för Heidlös mot de små förresten. Jag satte ettan och Lisa tvåan) hade de torkat ihop kändes det som, och eftersom ingen ville hjälpa mig (farligt att stöta i dem tydligen) tog det ett bra tag att få upp dem på armarna. Väl i mål märkte jag väl ganska snabbt att kroppen inte direkt är återhämtad efter de nio milen i söndags. Det blev till och med kramp i fötterna. Höfterna gjorde väldigt ont hela träningen, men det är förhoppningsvis bara sviter efter helgen alltså.

Det var väldigt roligt att träna med Olli/Team Aspero/b-laget/de unga eller vad vi nu ska kalla dem. Heidlös taggade till, och vi tog de segrar som gick att ta under träningen: fotbollen, först till 15 mål och spel på slutet. Som tur är får vi hålla träningen på Heidlös-nivå trots att vi tränar tillsammans. Medan de små körde plankan i fasligt många minuter drack vi lite vatten och pratade om kommande lagfest.

I morgon är det match borta mot Tostared. Vi lånar in två av de unga för att få folk på bänken (förra matchen mot Tostared spelade vi ju stora delar av matchen med en man mindre och ingen verkar sugen på det igen). Här är laget:

Mv: Kajsa
M6: Lisa, Anna L
kanter: Pillan, Rosander
9M: Gurra, Sara, Carro (inlånad), Linnea (inlånad)

Karlsson är i Alperna och väntas i bästa fall åter till andra halvlek i nästa veckas match.

Inga kommentarer: