25 mars 2010

Hejdlöst tipsar: löpartights

Mina löpartights (inte vintertightsen med sömjävlarna) har verkligen tjänat ut och i dag tittade jag efter nya. Kan man vara lycklig över ett par löpartights? I så fall är jag det nu. Ett krav var att de skulle ha lite bredare resår i midjan och inte bara sitta uppe med hjälp av snörningen, om ni förstår vad jag menar. Lite högre i midjan också så att de inte åker ner vid benböj och allehanda komplicerade rörelser. Jag hittade dem!

Jag provade ett par Craft, men dessa levde inte upp till kraven och dessutom fick de, med hjälp av några sömmar, låren att se gigantiska ut. Men Nike är ju alltid ett vinnande kort. Svarta, cleana tights med perfekt passform i dri fit-material, reflexdragkedjor bak på vaden och en liten ficka på rumpan. 350 kr! Helt jävla fantastiskt om jag får säga det själv. (hittar tyvärr ingen bild på de nya älsklingarna, men artikelnumret verkar vara 320868, om ni vill köpa)

Och ja, jag har kontrollerat att det inte finns några sömjävlar.

Inga kommentarer: