28 mars 2010

Måsen gav resultat

Heidlös gjorde ännu en match med bara heidlösare och det gick bra igen. Kajsa K gjorde en beundransvärd comeback på planen efter att ha vilat sig i form under vintern. Den tjejen har så mycket handboll i sig att hälften vore nog. Smart som hon är slog hon en hel del fantastiska kontringspass, så att hon själv slapp springa och bli trött.

Pillan fångade Kajsas bollar och gjorde, jag vet inte hur många mål. Men många var det. Både på kontring och från kanten visade hon upp en fantastisk säkerhet, och det är inte utan att man oroar sig för att CK ska lyfta telefonen.

Rosander var lika säker hon från sin kant, och att vi inte ledde med mer än 19-11 i paus berodde på Wartas vänsternia som vi inte fick stopp på. Hon varierade sina skott överraskande bra, och när varken jag eller försvaret var helt på hugget trillade bollarna in.

Heidlös inledde andra halvlek med att återuppliva Måsen, kombinationen vi skapade på vår första lagfest någonsin men som av någon anledning fått vila hela säsongen. Kajsa K fick uppdraget att vara skytten och satte bollen säkert i vänsterkrysset. Kajsa påpekade efter matchen att det var första gången hon fått vara skytt på Måsen, så det var verkligen på tiden.

Warta började andra halvlek bäst och Heidlös gjorde de missar vi har gjort en del på slutet - försökt spela in på linjen, misslyckats, och i stället åkt på kontring. Vår ledning var som minst fem bollar, men sedan skärpte vi till oss igen och det blev alltså en tolvmålsseger tillslut.

Jag gjorde ingen minnesvärd match, och man kan nog konstatera, som jag gjorde före matchen, att jag gör mina bästa matcher på bortaplan. Varför vet jag inte.

Övrigt värt att notera: domarna körde med headset. Hightech i trean! De verkade förövrigt vara väldigt konfunderade efter Måsen och avhandlade detta ämne ett bra tag i sina headset. Jag gissar att de var oroliga för att de inte hann se om det förekom några felspärrar.

1 kommentar:

Kajsa sa...

tack, det var väldigt snällt.. :)