07 mars 2010

Lågt tempo när Heidlös vann

Det finns väl inte så värst mycket att säga om matchen i går. Vi gjorde en bra start på matchen och ledde med 2-12. Det fixade vi till stor del genom kontringar. I halvlek tror jag att vi ledde med 7-17 och det var väl egentligen bara för oss att springa ifrån i andra. Men vi hade redan i slutet av första gått ner i Tostareds låga tempo och vi fortsatte med det i andra halvlek. Det var i stället Tostared som gjorde målen i början av första halvlek och i mål stod jag och var lite frustrerad över att tjejerna inte använde sin fulla kapacitet framåt. Men till slut fick vi ändå in bollarna och en seger med 13 är väl okej.

Jag släppte visserligen in 19 men är faktiskt nöjd med min insats. För första matchen på länge höll jag totalt tätt på kantskotten. Jag räddade i alla fall fem frilägen och kände mig stabil på niometersskotten. Tostareds mål kom genom deras långa linjespelare (9 mål), som vi på något sätt inte lyckades stoppa, och på kontringar. Med tanke på att jag före matchen inte trodde att jag skulle ta mig upp från golvet om jag väl hamnade där, så kan jag inte vara annat än nöjd med insatsen. Det var väl de långa utkasten som inte kom upp i nivå under matchen, men det skyller jag på bänkpressen och på vaxet (klisterförbud).

Framåt spred Heidlös målen ganska bra som vanligt, och de inlånade juniorerna Linnea och Carro gjorde gedigna insatser. Seriesegern kommer närmare och närmare. Fem matcher kvar nu såg jag i kalendern.

1 kommentar:

Katta sa...

Bra jobbat!!!