11 december 2009

Stabilt i andra

Ursäkta den dåliga uppdateringen, men jag har varit på resande fot under dagen. Men ni vill ha några rader om matchen antar jag. Och det ska ni såklart få.

Mölndal ställde upp med ett ungt lag, och Malin och jag tyckte att det kanske var lite jobbigt att vi var dubbelt så gamla som en del tjejer på planen. Men jag skulle å andra sidan inte vilja vara 15 igen, så nog om det.

De unga tjejerna var duktiga, i alla fall till en början, och hängde med oss bra. Jag släppte till exempel in fyra bollar utan att rädda något, så där har vi starten. Mölndal hade dock två spelare med riktigt bra skott (11 och 6) så all heder till dem. Jag var helt slut efter åtta minuter och tyckte att mitt hjärta slog konstigt (kanske hypokondrin som är tillbaka, eller så är jag lite mer förkyld än jag trodde) så jag kallade in Karin på planen i stället. Vi hade dock problem med Mölndals anfall under hela första halvlek. Vi ledde i paus med 16-13 efter att Sara gjort mål precis när klockan tjöt.

I andra går vi ut och spelar 5-1 och det ger bättre resultat. Vi kontrar in en hel del bollar och visar väl kanske vår stabilitet och rutin under andra halvlek. Sara är riktigt het i andra halvlek och tvekar inte när lägena dyker upp. Pillan är snabb som en iller, och Rosander är supersäker i läget. Samtidigt räddar Karin mer i målet Ja, alla gör en gedigen insats, i alla fall framåt, och det rinner iväg till seger med 35-19. Sista målet görs förövrigt av Mölndals målvakt som kastar bollen rakt i mål precis innan slutsignalen.

Domarna berömmer oss efteråt för en rolig och bra match, och beröm från domaren får man ju alltid vara nöjd med. Lika glada kanske inte Mölndal var efter matchen, men de kan i alla fall vara nöjda med första halvlek och förhoppningsvis fick de en bra genomkörare inför SM.

Inga kommentarer: