29 december 2009

Minst en mil om dagen

Jag har avverkat sammanlagt två mil under julledigheten hittills. 5 km med ok valla, 5 km med absolut INTE ok valla, och en mil i sjukt mycket fin ny snö med finfin vallning. Nu väntar fyra skiddagar i Sälen. Det får bli minst en mil om dagen, och nu menar jag verkligen minst.

Jag har tyvärr upptäckt nya problem med kroppen under skidåkningen. Att axlarna blir slitna har jag räknat med, att ljumskarna inte mår speciellt bra visste jag redan, men att ryggen inte känns helt okej när jag åker är inte något jag har haft med i beräkningarna. Lite högre upp än korsryggen, vänster sida - ont, stelt. Det är bara för att jag är så jädra sned hela jag, tror jag, men jag får helt enkelt ta detta. Kanske massage kan hjälpa lite. Det blir Karin nästa.

I kväll kanske jag återkommer med nya "årets", men nu väntar Karlstad-Sälen i en totalt fullknökad Volvo.

1 kommentar:

Karin C sa...

Ja! Kom till mig och bli frisk! :-)
Ha det så roligt i fjällen.
Kram kram