16 december 2009

Nu tränar vi tjejer!

Mitt bloggande har varit under alla kritik i dag, jag vet. Men det är oavlönat detta, glöm inte det.

Jag har två Heidlösrelaterade grejer i huvudet. En är att det ska bli skönt om vi kommer igång med TRÄNINGEN ordentligt efter nyår. Vi har ju mest SPELAT på slutet och det sätter sina spår. Jag har till exempel inte riktigt koll på var målburen står, vilket innebär att jag släpper in osannolika kantskott. Detta hände i går - tre stycken. Men annars får jag nog vara ganska nöjd med min insats.

Det var målsnålt i första halvlek. Vi ledde med 10-7 i paus. Och hade jag suttit på läktaren hade jag nog sagt att matchen var ett sömnpiller. Bjurslätts målvakt spelade bra och våra skott var kanske inte lika distinkta som de kan vara. I andra halvlek blev vi lite aggressivare i försvaret, men då släppte jag å andra sidan in de tre kantskotten under min kvart. Fast det blev kontringar också. Pillan har en jädra fart där på kanten och är outtröttlig. Jag vet inte om det beror på att vi är outtröttliga, för i sanningens namn kan vi inte vara outtröttliga med vår träningsdos (visserligen tränar de flesta privat också), men vi nöter liksom på och kontrar mot våra mycket yngre motståndare, som jag gissar tränar minst dubbelt så mycket handboll som vi. Vi gör också väldigt många mål från linjen genom Lisa och Anna L. Den sistnämnda gick även ut på niometer i slutet av matchen och satte några från niometer också. Strålande.

17-26 slutar matchen, och Heidlös går till juluppehåll i serieledning. Alingsås spelade förövrigt mot Warta före oss i Lundbystrand i går och tog ännu en seger. De har dessutom slagit Kungälv, så Alingsås blir ingen lätt motståndare i Heidhallen i vår. Vi måste börja träna ordentligt nu - så är det bara.

Den andra Heidlösrelaterade saken jag har i huvudet är att jag ska vara värdinna för Heidlös julmys i morgon (vi kör det i stället för träning, såklart), vilket innebär att det nog behöver städas litegrann - Heidlös förtjänar ju alltid det bästa.

2 kommentarer:

AHK sa...

Japp känner ni flåset i nacken
på lördag ses vi i heidhallen då vi förhoppningsvis får se vårat favoritlag i elitserien slå spårvägen
Hälsningar från "glinen"

Kajsa sa...

Nej nu börjar vi träna, och då tror jag att rutin slår glin igen ;). Yes, heja Heid!