24 augusti 2009

Inget ont som inte ...

En sak är så himla fin med skador och krämpor: direkt man får en ny hamnar de andra liksom i skuggan. Under hela sommaren har jag haft ont i baksidan låret, det har gjort ont varje gång och hela tiden när jag till exempel har varit ute och sprungit. Inte har jag då tänkt på att jag även har ont i ljumsken! Nej, den ondaste skadan tar över på ett helt fantastiskt sätt. Samma sak var det när jag drog korsbandet - inte kände jag av den stukade foten efter det. Mycket ont om skador men de för som ni märker en del gott med sig också.

Den här veckan blir mycket spännande när det gäller mitt lår. I dag körde jag ett benpass på gymmet, och det gick bra så tillvida att jag faktiskt kunde genomföra de övningar jag tänkt mig utan smärta. Såhär på kvällskvisten småvärker det visserligen en del där bak, men det kanske bara är träningen som gör verkan, inbillar jag mig. Korpmatch i fotboll i morgon blir ett litet test, och på torsdag då är det jag som värmer upp, gnuggar in tigerbalsam så det bränner i hela kroppen, stretchar och slänger mig ner på golvet i en hel vanlig slajdning.

Det kanske går bra. Eller så går det såhär - muskelfästen bak vid röven som hänger och slänger som köttslamsor.

Inga kommentarer: