21 augusti 2009

Heidlös igång igen

Sådär ja, nu är Heidlös igång igen. Möte och träning i går. Planeringen för framtiden och säsongen är vi inte klara med än, men vi hann en bit i alla fall vid bänkarna utanför Heidhallen före träningen.

Alla var inte på plats, men vi som var där fick i alla fall svettas under Gurras ledning. De gamla inledde säsongen med en seger i fotboll, och fler lär det nog bli skulle jag tro. Sedan körde vi konboll (eller vad det heter), målvaktsuppvärmning, avslut utan försvar, skott med täck. Vi avslutade med att gå igenom några kombinationer och därefter enmanskontringar. En ganska seriös och bra första träning tycker jag.

I passningskvalitén kanske det märktes att det var fem månader sedan spelarna höll i en handboll, men det var nog det enda. Alla sköt otroligt bra, hårda och välplacerade skott, och själv hängde jag inte alls med. Men det kommer väl förhoppningsvis, och jag är nöjd bara över att baksidan låret inte kändes alls (gjorde inga kvalificerade rörelser iofs - men ändå!).

Det kändes lite annorlunda, men ändå välbekant, att ha Karin bredvid sig i målet, och få skott från Pillan på kanten. De båda nyförvärven såg väldigt heta ut, och Karin var dessutom den som kämpade in segermålet för de gamla i fotbollen!

Coach fanns som spelare på planen denna kväll och klev av utan att ha ont. Vid sidan av planen stod i stället Malin, som nyss har varit inne och grejat lite i knät. När hon är tillbaka får vi se, men det dröjer nog inte alltför länge hoppas jag. Det är i alla fall verkligen skönt att ha Karin på plats i Heidlös eftersom min kropp inte heller känns helt pålitlig just nu.

Till sist: Första träningsmatchen är bokad. Den äger rum i Valhalla mot KvIK Sport torsdag 18 sept. Om det är division 1 eller 2-laget vi ska möta vet jag inte, men bra träning lär det hur som helst bli.

Inga kommentarer: