17 augusti 2009

Då kör vi igen

Det vankas högtryck på torsdag läste jag nyss. 25 grader och sol. I Heidhallen drar högtrycket också in lagom till torsdagskvällen när Heidlös åter samlas efter ledigheten. Vissa av spelarna har jag inte sett sedan avslutningsresan till Sälen efter påsk, andra inte sedan guldfesten 2009 (vi hade en 2008 också). Herregud det är ju faktiskt hur längesedan som helst! Eftersom vi träffas innebär det att det väldigt snart är höst, vilket jag inte gillar, men jag gillar verkligen att träffa laget igen och att det snart är full fart - så på det hela taget känns det väl ändå ganska bra.

Antar att spänningen är total när det gäller hur Heidlös ska formeras den här säsongen. Vissa kanske har läst alltomhandboll-bloggen och har koll på att vi har två nya spelare i Karin Carlsson och Pernilla Brandin. Dessa kommer direkt från hetluften kan man säga och kommer att bidra med mycket i Heidlös - på alla plan. Några fler spelare presenterar jag inte i dag, men senare i veckan kan ni nog räkna med att få något eller några fler heta namn. Karin, Pillan och andra nyförvärv kommer även att presenteras mycket närmare här framöver.

Vi har två spelare som tar det lite lugnare i höst också. Det är Jess, som går runt med stor mage just nu, och det är Sandra, som också går samma öde till mötes. Heidlös är självklart stolta över dessa blivande morsor. Vi räknar även med ganska snabb comeback från båda håll.

Nej, nu blir det nog faktiskt inget mer i dag. Men nu är jag i alla fall tillbaka - med minst ett inlägg varje dag. Välkomna till en ny Heidlös-säsong ska ni vara!

Inga kommentarer: