20 augusti 2010

Säsongens första tur till Heidhallen

I går begav jag mig till Heidhallen för första gången den här säsongen. Men inte för att träna, nej det väntar vi med någon vecka till, utan för att titta på lite elithandboll. Det märks att elitserien kommer att bli het i år när det kommer över 200 pers för att titta på en träningsmatch i augusti. (Det kan jämföras med 320 personer i publiken när GFC mötte Hammarby hemma i damallsvenskan i lördags.) Det bjöds på riktigt trevlig handboll emellanåt, men Sävehof visade sig vara starkast, som vanligt, till slut (25-27). Jag ser verkligen fram emot den kommande säsongen med alla hemvändare i serien. Ser Heids nyckelspelare till att hålla sig friska och skadfria kan det nog bli en riktigt trevlig säsong för de röda.

Det kan hända att jag ger mig på att tippa elitserien framöver, så håll ögonen öppna.

Inga kommentarer: