15 augusti 2010

Hej på löprundan

Det känns som att jag har skrivit det här förut, men vore det inte trevligt om löpar-Göteborg blev lite mer som skidåknings-Sälen. Alltså att man säger hej eller ler lite mot de löpare man möter när man är ute och springer. Jag är väl inte den bästa hejaren själv (men ska nog bli). I dag fick jag i alla fall lite extra krafter av en löpare jag mötte när jag var ute och sprang .

Det regnade en del i Göteborg i dag som några kanske märkte. Det verkade vara ganska lokala skurar, men jag var ute och sprang en timme i detta ösregn. Jag borde väl kanske ha vänt tillbaka eftersom det började regna redan när jag hade sprungit i två minuter, men jag fotsatte. Hade bestämt mig för att springa bort till Röda Sten och Kungssten och tillbaka. Vid Röda Sten var det inte roligt längre. Bekymmersrynkan i pannan var väl ännu djupare än vanligt när jag kämpade mig uppför en backe med plaskande skor. Då tittar jag upp och möter en gubbe med, jag gissar, 45 Göteborgsvarv i benen, som är på väg nedför och som formar munnen till ett "bra jobbat". Fy fasen va trevligt!

Inga kommentarer: